søndag 7. september 2008

Høststemning i hagen

I dag har jeg endelig hatt tid til litt arbeid i hagen. Jeg har satt ned alle plantene jeg kjøpte i Asker. I tillegg hadde jeg endel stående som burde vært i jord for lenge siden. Nå har jeg fyllt tre pallekarmer med litt av hvert. Har ennå flere frøplanter jeg må "prekivere" før vinteren. Er så usikker på om jeg skal la de stå i krukkene, eller om jeg må sette de i jord.
Alle frøpottene som ikke har spirt, får stå en vinter til. Det betyr at jeg bare har en halv pallekarm å fylle til vinteren. Og det er kanskje like greit.
Jeg har også begynt på pottevask. Og angrer selvfølgelig bittert på at jeg ikke har gjort det etter hvert.
Har også pottet om en drøss av Pelliser. Ut og inn-planter er ikke akkurat min sterkeste side, så egentlig skjønner jeg ikke at jeg pådrar meg slike "diller". Men de er da utrolig flotte!
Ei ku har trampet i mandarin-rosen. Grrrrrrr.......den kan være glad jeg ikke var hjemme i gjerningsøyeblikket. Tror det har gått bra, bare enkelte knekte greiner. Dumme, dumme ku!!!!!

Ingen kommentarer: