torsdag 18. september 2008

Høstens grøde

I dag har jeg plukket rips. Fryst den hel sånn at jeg kan lage trollkrem. Bæra er helt mørke rød og skikkelig søt, synger nok på siste verset.
På jobben har vi skrittellerkonkuranse for tiden. Og jeg kan konstatere at det ikke blir mange skritt av å ta opp poteter eller plukke rips. Så i helga må jeg nok ta igjen de siste dagenes lave sum.
I hagen har Rudbeckia Cherokee Sunset begynt å blomstre, en helt uvanlig farge. Nydelig! Har vært en runde med kamera, så i løpet av helga skal jeg nok få lagt inn bilder.
Det er noen dager siden jeg sanket frø, så det blir nok et par runder med filterposene i løpet av helga.

1 kommentar:

Harryford sa...

Hmmmm Rips nå, tror våre har ligget i frysen,transformed til saft, i minst 1og1/2 måned nå!!!! Det er forskjeller her i landet!

Husk at noen skrittellere ikke begynner å telle før en har gått fem skritt, etter "en pause"! (blink)!

Kult navn - Cherokee Sunset !!!