onsdag 1. oktober 2008

Kveldsnotat

Det har vært frost her i natt, så jeg er veldig glad for alt jeg fikk gjort i går. Knoller og løker ligger til tørk og jeg kan med god samvittighet tenke på å kjøpe maaaaange flere til våren. Jeg hadde nemlig lovet meg selv at dersom jeg klarte å få inn det som var nødvendig før frosten, så kan jeg kjøpe mer til våren.
Overlever merkelig nok dagene uten Hagegal. Men gleder meg til det åpner igjen, er spent på det nye forumet.
Har vært en runde med kameraet i dag. Mest for å ha en oversikt over hvordan det ser ut i bedene. Så blir det lettere å planlegge våren med tanke på flytting av planter.
Det ser ikke ut som jeg rekker å få frø av blodbeger i år heller. Da må jeg så enda tidligere til neste år. Håper på frø fra bytteringen utpå vinteren en gang. Fikk noen frø fra det ene gartneriet vi var innom på forumstreffet, men noen av de havnet nok i vaskemaskinen fordi det hadde gått hull på frøposen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hvis du ikke rekker å få frø fra egne planter kan du jo ta stiklinger av dem isteden. Om de ikke har frosset bort.
Jeg tar stiklinger av de sommerblomstene jeg liker og har dem fra år til år.
Mye kjappere enn å så pånytt.

De står under plantelys i kjelleren (kjølig, lyst) gjennom vinteren.