søndag 13. juni 2010

Rainy sunday

I dag har det regnet stort sett hele dagen, i motsetning til å går da det var strålende sol. Jeg har vært ivrig og jobbet mange timer i hagen både i dag og i går. Egentlig deilig å jobbe ute når det regner, man blir veldig effektiv ihvertfall.
I dag har jeg stort sett luket ugress. Luker i sånne små champignonkasser. Det er greit for da må jeg gå å tømme ganske ofte, så da får jeg litt trim i tillegg. Har hengeren stående helt i ene enden av tomta. I dag fikk jeg en idè om at hver gang jeg tømmer kassen, så skal jeg luke en kasse med geitrams og brennesle fra området der hengeren står. Der har vi aldri hatt hage, nettopp pga mye ugress. Kanskje jeg kan få til det området også med tiden.
Fremdeles dukker det opp nye spirer. Ble glad da jeg oppdaget at de hvite duppene har overlevd. Men det har gått hardt ut over Hosta, finner bare to planter igjen av ....ganske mange. Ikke en eneste takløk har overlevd heller.
I morgen fortsetter jeg å luke. Har enda bedene ved veien som må lukes skikkelig. Så er det vel klart til utplanting og ommøblering.

Ingen kommentarer: