onsdag 2. juni 2010

Nå er jeg så utålmodig, venter på at hagen skal bli frodigere. Vi har hatt en sen vår og alt er kommet mye kortere enn i fjor. I helga gjødslet jeg halve hagen. Skal gjødsle resten i løpet av uka. Ser at det lønner seg, spesielt da det kom en regnskyll etter helga.
I går prikla jeg noen forvokste ringblomster og solsikker. Rakk også å begynne på et håpløs-område i hagen. Fjerna massevis av brenneslerøtter og har tenkt å sette høye stauder der som et gjerde mot et mindre pent område. Foreløbig blir det Aconitum og Ligularia. Tar gjerne i mot tips om høye "gjerde-planter".
Nå suser jeg avgårde på jobb. Er for tiden på lånt kontor i en annen kommune og har helsekontroller. Faktisk litt deilig å få jobbe helt i fred. Ingen telefoner eller annet uforutsett som dukker opp.
I kveld er dugnad med koret. Hipp hurra, vi skal plukke søppel i mange mange timer.

1 kommentar:

Berit sa...

Jeg har skogskjegg som hekk mot beitemarka utafor gjerdet. Det funker fint, men vær sikker på at du vil ha den, den er et herk å fjerne!
Riddersporer, kyss meg over gjerdet (gjerdesolhatt), hjortetrøst, høye mjødurter.