fredag 1. juni 2012

Fuchsia og Pelargonium

I går var jeg på møte i Ballangen Hagelag. De hadde Fuchsia- og Pelargoniumkveld med Randi Haugan. Først var det handling, så innlegg om håndtering og overvintring av plantene. Det var så inspirerende å høre på, at jeg håper jeg får dette til. Det har ikke gått så bra tidligere og overvintre planter, men det har stort sett handlet om mangel på vann (fikk jeg vite i går). Så i år må jeg lage meg et slags varselssystem som hjelper meg å huske på vanning av planter som er stuet bort. Disse plantene kjøpte jeg: F. Albania F. Rimfire P. Tomcat P. Allways P. Sanco panza P. Sweet jess P. Appleblossom rosebud P. Snowburner P. Annabell I dag har jeg fått luket litt i et bed. Det tar lang tid, og jeg forbanner småsyre som har spredd seg all over i min hage.

1 kommentar:

stallnilsen sa...

hehe, ja, skjomen kan liksom være som i et annet land, her e et spesielt klima, mye tidligere enn ute i byen, selv om vi iår er mye seinere enn før, så du var i Ballangern , hadde sjøl tenkt det, men sia æ ennu e så influensk av mæ, blei det bare med tanken, men ser du har kjøpt masse fine planter, lykke til med dem, hilsen Lisbeth :O)