lørdag 30. juli 2011

Nyanskaffelse i hagen

Roser florerer ikke i vår hage. Har ei sånn svær ugressrose som har stått i hagen siden tidenes morgen. Og så har jeg et lavt spetakkel som jeg fikk i førtiårsgave. Den vokser litt merkelig, men har sikkert ikke fått det stellet den fortjener.
Nå har jeg altså skaffet meg et tilskudd: Rosa centifolia "Henri Martin". På lappen står det at det er en rød, historisk buskrose. Den blir 1,5 m høy og 1,2 m bred. Blomstrer i jun-jul og har middelstore, tette fylte blomster med sterk duft.
Dufter ønsker jeg mer av i hagen. Til neste år, kommer det til å bli en egenskap som teller når jeg vurderer nyanskaffelser.
Nå krysser vi fingrene for at det ikke blir så alvorlig tørt her hjemme. Jeg og datra skal være i Oslo i en uke og delta på Norway Cup.

2 kommentarer:

Villrose sa...

Gratulerer! Den er kjempefin :-)

friendfinder sa...

Vel, det er fantastisk. Mirakel har blitt gjort. Godt gjort.
web design india