mandag 18. juli 2011

Drømmekveld i hagen

Rett etter middag i dag dro jeg rett i skogen for å plukke de moltebærene som hadde blitt moden siden i går. Det er vanvittig mye bær i år, så jeg har en liten plan om å plukke litt hver dag. Jeg plukker nemlig kun helt moden bær. Og etterhvert beveger jeg meg mer opp i høyden for å finne mer. Det er god trim og deilig å være ute. Siden vi har konfirmant til våren, er det greit å ha godsaker i fryseren både til dessert og til kakepynt.

Etter bærturen har jeg jobbet i hagen i flere timer. Det har vært drømmeforhold for hagearbeid. Det er atten grader ute og regn.
Men best av alt: Laget et svært nytt bed. Og ingenting er bedre enn å ha et helt tomt bed å boltre seg i. Jeg har tømt den ene pallekarmen for småplanter og flyttet noe fra andre bed. I morgen skal jeg finne mer å putte i bedet.

Mannen holder på å legge stein utenfor hoveddøren. Det blir så fint, og jeg gleder meg til vi ikke behøver å dra så mye sand inn i gangen.

Ingen kommentarer: