mandag 18. april 2011

Våren kom og gikk

Her har det vært skikkelig vått i det siste. Regnet har bidratt til en alvorlig snøsmelting. Veien vår er ødelagt og vann renner i strie strømmer over alt. Men i helga ombestemte våren seg, nå er det snø i lufta igjen. Vi har ikke blitt lovet særlig bra påskevær her i nord, og for en gangs skyld tror jeg på meterologene.
I år har jeg vært ekstremt treg med såinga. Sår fremdeles stauder og setter ut, de som trenger frost kan vel spire til neste vår da.
Sommerblomster er begynt å spire, endel skal prikles allerede i dag. Men først må jeg har mere jord. Blir nok en liten bytur etterhvert for påfyll.
Har ikke planer om noe spennende og nytt i hagen i år. Det blir de tradisjonelle sommerblomstene: Ringblomster, tagetes, blomkarse, hagestokkroser,valmuer og scabiosa. Som vanlig blir det nok litt ekstra etterhvert.
Basilikum må også prikles i dag. Har sådd vanlig-, sitron- og rød basilikum. Gleder meg til de blir store og kan brukes.

1 kommentar:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Det blir mye vårfølelse inne når en sår egne planter. Det trøster litt. Men jeg skulle gjerne sendt deg noen varmegrader nordover. God påske til deg!