onsdag 10. februar 2010

Omsider har jeg sådd blodbeger.

Søndag 7. februar sådde jeg fire potter blodbeger. De står nå i en lukket isboks på badegolvet. Frøene er fra mamma sin plante. Mine rakk ikke å sette frø i år. Det må ha noe med plasseringen å gjøre. Fordi mamma sin plante har hun fått av meg, så egentlig burde de ha kommet like langt. Eller kanskje det har noe med at hennes har fått bedre stell??
Er svært fornøyd med at noen skal overta Hagesenteret. Har tro på at de får det til. Håper bare de får flinke folk som er interessert i planter til å jobbe der.
De har planer om å gå inn i en kjede, men jeg vet ikke hva slags. Blir neppe Plantasjen siden de kommer til Harstad i år.
Ellers er det mye som skjer for tiden. Har oppkjør til korkonserten "Ondskapens døtre" Kun en uke igjen til konsert. Så nå pugges det tekster og dansetrinn øves inn. Har i allefall skjønt hvorfor jeg ikke går på Aerobic. Det er helt umulig å bevege armene samtidig som fotarbeid og synging i tillegg. Og vi damer som liker å skryte av at vi kan gjøre flere ting samtidig. Vel...det gjelder ikke samtidig som jeg må synge.
To uker etter konserten er det ny opptreden med revyforestilling i VU (vinterfestuka)
Jobbmessig er det kaotisk, men artig. Vi har nylig flyttet inn i nye, større og bedre lokaler. Har hele denne uka på oss til å få ryddet oss inn i de nye kontorene. Det blir så bra, og vi koser oss der vi sjauer og bærer frem og tilbake. Plutselig har vi fått så mye bedre plass.
På grunn av flyttinga, så ligger studiene litt på is. Er fremdeles i praksis, har kun hatt to timer undervisning denne uka. Men neste uke braker det løs igjen, nå med planlegging av avsluttende evaluering.
Har hatt det kjempefint som lærer, virkelig inspirerende å arbeide med ungdom. Men strevsomt å fly fra skolen til jobben. Neste praksisperiode skal jeg forsøke å organisere litt annerledes.
Vi har foresten fått snø, ikke allverdens mengde. Men snart er det skiføre her. I byen har det snødd mye mere, så vi på landet ser gjerne at vi får noen cm til. Har måket masse snø over staudepottene. Så satser vi på at den ligger der lenge.

Ingen kommentarer: