tirsdag 11. august 2009

Panisk handel på Hagesenteret

Søndag tok vi tre store grantrær fra hagen. Det ble så åpent og flott. Vi lot det står igjen et godt stykke av stammene fordi jeg har så lyst på noe som klatrer oppover.
Så i går var jeg på Hagesenteret og handlet tvilsomme Clematis (3 sorter) og villvin. Det var ikke særlig gode planter, så vi får nå se om de rekker å slå seg til ro før vinteren. Kjøpte også ei hvit rogn og to umerket busker.
Ungene er på ferie med bestemor, så i dag drar vi voksne på byen og tar et par øl. Og der gikk den hageøkta. Men i morgen har jeg bestemt meg for å bruke noen timer ute til luking og kanskje lage et bed til.
Skal også prøve å få ryddet rommet til minstemann før de kommer hjem. Han har bursdag den dagen de er hjemme, så det kunne vært artig å overraske han med ryddig rom. Det ser ikke ut der, tror det vokser en egen flora på det rommet.

2 kommentarer:

Lykkelita sa...

Hagesenteret har jeg gitt opp - enten er jeg utrolig udyktig på plantene derfra eller så er det noe med kvaliteten... Hmm, hvertfall skuffende å se på noe av det som ble innkjøpt i vår (og i fjor, men de ser jeg ikke lenger, for de ligger på Dypvik)
Herlighet, de liljene er bare fantastiske! Kan jeg ha sånne tror du? Egentlig skulle du ha kommet til meg en dag og sett, slik at du kunne gitt noen råd... (HINT!!!!);)
Nytt bed er anlagt i Gratangen etter å ha hentet en del planter hos Ann Kristin, som har hus bortenfor meg. Veldig spennende - spesielt siden de må klare seg endel alene.
Jeg har forresten fått noen snegler i hagen. Etter et par-tre kvelder med intens jakt og seks-syv dager med øl i skåler rundt omkring, tror jeg de fleste er tatt. Problemet er bare at naboene mine ikke tar seg bryet med å fjerne de ekle skapningene og da er de vel snart tilbake hos meg også:( GRRRR!!!
Ha en fin dag, Hanne:)

Unknown sa...

Hyggelig at du "stakk innom" bloggen min (",) Har akkurat sådd plena. I dag! Mye jobb. Dette er min tredje hage jeg lager. Er nesten ferdig. Noe småtjafs igjen. Har gravd i jorda siden jeg var lita jente, så d kan hende jeg har noen tips å gi bort. Jeg er veldig fornøyd m hagesenteret. Fikk faktisk kjøpt plenfrø der i dag selv om de hadde varetelling. I morgen er vi 12 jenter som skal gå topptur på Møysalen i l
Lofoten. Gleder meg. Sov godt! Klemz