onsdag 5. august 2009

Hagevandring

I dag har vi vært på hagevandring i hagen til Jolima. Jeg har aldri vært der før (bortsett fra frødykk om vinteren) og gledet meg til å se.
Det var ikke så mange som kom i dag, synd for de som ikke kom. De gikk virkelig glipp av en flott hage. Jolima har drevet frem utrolig mange spennende sorter. I tillegg var det utrolig frodig der, plantene var kjempekraftige. Vi fikk deilig servering der og på lotteriet vant jeg en ukjent Primula. Det er alltid spennende med ukjente planter.
På tur hjem måtte jeg innom en hage full av liljer i blomst. Det var et utrolig skue. Ble bare enda mer hekta på liljer.
Det fremdeles knall-vær her. Så nå er det vanning hver dag.

2 kommentarer:

Harryford sa...

Skal si du "hagevandrer" for tiden ;-)
En kan bare forundres hva enkelte får til i sine hager! Den tiden jeg bodde nordover, fra 78 til 83, mest Rognan og Løddingen, var det ikke mange hager med stort blomsterflor å se! Tror den slags har skutt fart siden det! Eller var det jeg som ikke så!!!

Ps Tror jeg spurt deg en gang hva speidergruppa de heter - husker ikke om du svarte, hvis du vil da.

Harryford sa...

Litt seinere! (så svara dine) - Sydenvarme ja!!!! - Det er heldigvis 20 pluss på terrassen her og nå!

6. Narvik, la vist ikke merke til de når jeg var innom som snarest - men neste gang så! ;-)

Fin dag til deg og!