fredag 12. august 2011

Bilder fra augusthagen

Her kommer noen bilder fra hagen. Ikke den store blomsterfloren, men kjekt å kunne se tilbake på bilder når jeg får sommerlengsel.

Her er nybedet. Jeg har ikke fått plantet så mye i det ennå, men fyller stadig på med småplanter. Stakkars kaninen, han har nå fått et bedre sted å være enn midt under klesstativet. Er forøvrig veldig ambivalent i forhold til tørkestativet. Vil egentlig ha det vekk fordi det er så stygt. Samtidig er det en fin plass å tørke klær på, det er ikke så værutsatt. Og så er det nært huset, spesielt på vinteren når er det tungvint om det skulle være lengre unna.


Dette bedet har fått ei skikkelig opprydding etter at bildet ble tatt. Har flyttet det som er smått, så får det som ønsker å bre seg bedre plass. Til neste år skal jeg lage en flettevegg til. Har planen klar hvor jeg skal kutte pinner. Ikke mye som blomstrer her, men det meste er avblomstret nå. Venter på en daglilje og gladioler, ellers tror jeg at høsten har kommet til dette bedet.


Her tror jeg det kan bli bra. I år er det altfor mange småplanter. Ser for meg at mye må flyttes, for her ønsker jeg at plantene skal få vokse seg store og bre om seg. Bedet ligger fint til sånn værmessig og har i tillegg litt skråning sånn at det tåler litt regn også.

Ingen kommentarer: