tirsdag 19. april 2011

Hage på TV

Jeg elsker å se hageprogrammer på TV. Spesielt om vinteren, da er det så godt å bare drømme seg frem til nye årstider. Da er det egentlig nok å se grønt gress for å få meg til å lengte enda mer til varmere tider.
Ved å se hageprogrammer blir jeg inspirert til å tenke nytt både når det gjelder utforming av bed og nye planter i min egen hage. Jeg orker ikke irritere meg over flåsete programledere, bare nyter at min drømmehobby kan formidles gjennom TV også.
Jeg får lyst til å lage urtehage, plante trær, lage sitteplasser osv. Drømmer gis næring gjennom hageprogrammene og det er godt å ha både drømmer og planer. Ikke alltid at det er samsvar mellom disse, men hadde jeg ikke hatt drømmer - hadde det nok blitt færre planer også.
Men en sak som virkelig irriterer meg når det gjelder haging på TV er

hvorfor i helsike ser det alltid så lett ut å grave et hull på TV???? Hvorfor møter spaden ingen røtter eller stein på TV??????

4 kommentarer:

Anonym sa...

:D
Godt spurt!

Villrose sa...

t. Har da sett de bruker minigraver :-(

(Hadde blitt et innmari langt program om de skulle grave ett hull i hagen min)

Vivishagerom sa...

Det er lett å hage på TV og fort gjort er det også.
Du husker Ingrid Espelid Hovig ? allerede da juksa dem på TV..hehehe...
Ønsker deg en flott påske, med eller uten stein.

ASSA sa...

Ja på TV er det enkelt gitt ;)))

Men ønsker deg ei herlig Påske!