fredag 21. mai 2010

Blodbeger

Panikken over at jeg sådde blodbeger for sent var helt ubegrunnet. De blomstrer nemlig allerede. Hva er det med disse rare plantene, de lever jammen sitt eget liv.
Det er nok lenge til de kan flytte ut, for det er kaldt her for tiden. Men de ser ut som de trives godt. Veksten er under kontroll, et par har begynt å slynge seg. Men jeg henter de fort inn igjen. Og er det noen som ikke gir seg, så vips- klippes de ned.
Har sådd blomkarse i dag. Holdt nesten på å glemme det i år. Guttungen har plan om å selge blomkarser i år. Hjalp han å så, han får heller potte de om sjøl. Han har tidligere solgt ganske mange, så vi får håpe på god spiring.
Ute er det enda to bed igjen å luke. Ser at det bare er å fortsette der jeg begynte når jeg er ferdig med de to siste. Det ser ut som det blir ekstremt mye ugress i år. Spesielt syregress (heter kanskje ikke det da, men...).
Drar på hytta i kveld, har jo litt å puske med der også. Men for min del blir det nok litt kjøring frem og tilbake. Har en oppgave som skal skrives ferdig i tillegg til masse som må prikles.
God pinse til alle som er innom!

Ingen kommentarer: