onsdag 24. februar 2010

Har inntatt planterommet

Nå har jeg endelig kommet ordentlig igang på planterommet. Jeg har sådd endel og har myyyye igjen. I år SKAL jeg så alle frøene, orker ikke ha flere årgangsfrø. Har donert bort en god del til frøboksen som er klar for ny vandring. Den er gjort klar og går i posten i morgen.
Er bare så fornøyd med å få ryddet, ikke bare i frø, men på benken og i vinduskarmen. Planterommet er mikroskopisk, det er allikevel utrolig hvor mye rot som kan lagres der.
Blodbeger spirer og er tatt opp fra badegolvet. Pottene står i vinduskarmen om dagen og under plantelys om kvelden. Satser på at de ikke vokser for mye nå, for det er jo ganske tidlig enda.
Ellers går dagene i ett. Er fornøyd med at konsertene er over. Det var utrolig artig, masse folk og god kritikk både i avisen og på folkemunne.
Nå er det rett i revyøving til forestilling midt i mars. Men først skal Lommeteateret på Oslo-tur. Vi skal bruke kulturpris-pengene på weekend i hovedstaden. Vi tar med oss partnerne våre og skal bare kose oss og ha det artig. Lørdag skal vi på Rune Andersen og gleder oss vilt til det.
Fremdeles superkaldt her i nord. Nå er jeg lei av kulde. Vil heller ha mer snø og færre kuldegrader sånn at det går an å gå på ski. Nå er det rett og slett altfor kaldt, det svir i nesa bare man er ute en liten tur.

3 kommentarer:

Mario`s Verden sa...

Lykke til med såingen!!
Og god tur til Oslo. Da kommer du og frøboksen sikkert frem nesten samtidig. sånn ca da.
Tusen takk for at du organiserer boksen.

Alexia sa...

Hei Hanne :)
Takk for hilsen i bloggen min. Jeg vet ikke hva det blir tid til når jeg drar nedover - vi kjører nedover på mandag da rettsaken starter tirsdag. Du kan jo kanskje sende meg tlf.nr ditt pr mail så får kan vi jo snakkes nærmere :) wibec-k(at)online.no.

pepperkverna sa...

Så fint med hagekyndig blogg! Her kan jeg lære mye.Hege